To rozwiązane zapożyczone z Grupy VAG. Plug & Play. Jedyne co trzeba zrobić to wymienić standardowy przekaźnik na nowy i już możesz cieszyć się lepszą funkcjonalnością twojego Defendera. Wystarczy w trakcie jazdy włączyć wycieraczki jednym impulsem manetki wycieraczek w dół. Po upływie czasu w jakim wycieraczki mają pracować przełącz manetkę do pozycji I (praca przerywana).
Układ zapamięta czas pomiędzy pierwszym impulsem i przełączeniem i z taką częstotliwością będą pracowały wycieraczki do wyłączenia zapłonu lub zaprogramowania nowego czasu.
Dobre rozwiązanie na jazdę w deszczu:
Zestaw składa się z dwóch końcówek wylotu (prawa i lewa), które są wykonane w technologii druku 3D z odpornego na temperatury ABS (zachowuje właściwości w przedziale temperatur od -40 do +80 st C). Montaż obu końcówek trwa 10 SEKUND!!! Nie wymaga żadnego wiercenia, przykręcania czy klejenia. Wystarczy Click i już :-)
Zimą stopy marzną a kolano nagrzane na maksa?
Latem stopy spocone a kolano zamarza?
Problem wydaje się błahy ale wielogodzinne przegrzewanie lub wychładzanie kolan może prowadzić do kontuzji lub schorzeń.
Deflektory strug powierza zostały specjalnie zaprojektowane do modelu PUMA Td4 i znacząco poprawiają dystrybucję powietrza i komfort podróżowania.
Montaż trwa kilka minut. Filtr cząstek stałych ogranicza w minimalnym stopniu przepływ powietrza. Dla różnych ustawień siły nadmuchu wentylatora od 5% do 7%.
Specjalnie zaprojektowana owiewka zabezpiecza filtr przed strugami wody z błotnika i spod kół.
Zastosowanie filtra z aktywnym węglem pozwala na filtrowanie gazów, przykrych zapachów, zarodków pleśni, benzenów i lotnych związków organicznych. Jest to dodatkowy atut dla alergików.
Przy brodzeniu przez głęboką wodę, filtr uchroni układ wentylacji przed zalaniem (błoto i zanieczyszczenia pozostaną na filtrze a woda odpłynie dzięki działającemu, czystemu zaworowi).
Po zmoczeniu filtr należy wymienić.
Oznaczenia typu pasujących filtrów wg producenta:
FILTRON K 1279-2x
CORTECO 21652990
KNECHT LA168/S
BLUE PRINT ADH22511
DENCKERMANN M110064
Zamienniki innych producentów mogą różnić się nieznacznie rozmiarami (np. MANN FILTER, BOSCH) i może zachodzić konieczność doklejenia do filtra paska z gąbki/uszczelki samoprzylepnej w celu lepszego dopasowania filtra do obudowy.
Rozwiązaniem wszystkich problemów opisanych powyżej, jest wyczyszczenie układu i montaż filtra kabinowego. Zestaw montażowy składa się z podstawy filtra, która jest wykonana w technologii druku 3D z odpornego na warunki atmosferyczne ABS, filtra cząstek stałych lub z aktywnym węglem (filtry wielu światowych producentów są ogólnodostępne na rynku) oraz osłony wlotu powietrza tzw. Snow Cowl (Britpart, Mud lub innej produkcji).
Całość wraz z uszczelką przykręcana jest do oryginalnej kratki wlotu powietrza śrubami ze stali nierdzewnej (uszczelka i śruby montażowe wchodzą w skład zestawu).
W autach z klimatyzacją wygląda to podobnie z tą różnicą, że parownik umieszczony jest przed nagrzewnicą a jego lamelki są delikatniejsze i gęstsze. Zabrudzenia zbierają się na lamelach parownika zatykając przepływ powietrza.
Ogrzewanie przestaje działać po stronie pasażera a Twoje kolano płonie żywym ogniem?
Brak fabrycznego filtra kabinowego powoduje, że wszystkie zanieczyszczenia zassane przez wlot powietrza przechodzą przez nagrzewnicę. Wlot powierza z wentylatora do nagrzewnicy jest od strony pasażera i właśnie tu zbiera się najwięcej zanieczyszcze
ń.
Za nagrzewnicą jest deflektor rozdzielający strugi powietrza na lewo i prawo. Ponieważ przepływ jest ograniczony, powietrze nie ogrzewa się i strona pasażera pozostaje zimna.
Zacznijmy od tego, jak to powinno działać. Powietrze wpada przez kratkę wlotu powietrza wraz z pyłem, nasionami, liśćmi i innymi zabrudzeniami.
Lokalizacja wlotu na błotniku powoduje, że podczas deszczu czy opadów śniegu woda dostaje się do przewodu, skąd powinna odpłynąć jednokierunkowym zaworem gumowym. Jednak rzadko kto serwisuje ten element i z reguły jest on zablokowany błotem (zdjęcie poniżej), które powstaje z pyłów i wody przedostającej się przez kratkę wlotu powietrza.
Jeśli zaworek gumowy jest zablokowany, woda dostaje się na wirnik wentylatora (który koroduje) i wraz z powietrzem wdmuchiwana jest poprzez parownik klimatyzacji i nagrzewnicę do kabiny.
Jest to przyczyna zaparowanych szyb i nieprzyjemnego zapachu z układu wentylacji. Wilgoć i wysoka temperatura powoduje rozwój grzybów i pleśni, które potem wdychasz Ty i pasażerowie.
Pierwszy filtr kabinowy z prawdziwego zdarzenia w historii Defendera.
Koniec problemów z:
GRUPA OTC
86-005 Białe Błota, ul. Cynowa 29