To rozwiązane zapożyczone z Grupy VAG. Plug & Play. Jedyne co trzeba zrobić to wymienić standardowy przekaźnik na nowy i już możesz cieszyć się lepszą funkcjonalnością twojego Defendera. Wystarczy w trakcie jazdy włączyć wycieraczki jednym impulsem manetki wycieraczek w dół. Po upływie czasu w jakim wycieraczki mają pracować przełącz manetkę do pozycji I (praca przerywana).

Układ zapamięta czas pomiędzy pierwszym impulsem i przełączeniem i z taką częstotliwością będą pracowały wycieraczki do wyłączenia zapłonu lub zaprogramowania nowego czasu. 

PROGRAMOWALNY PRZEKAŹNIK WYCIERACZEK

 

Dobre rozwiązanie na jazdę w deszczu:

  • bezpieczniejsza jazda z czystą szybą,
  • nie musisz ciągle włączać wycieraczek gdy deszcz jest za słaby na tryb ciągły a za duży na tryb przerywany. 

Zestaw składa się z dwóch końcówek wylotu (prawa i lewa), które są wykonane w technologii druku 3D z odpornego na temperatury ABS (zachowuje właściwości w przedziale temperatur od -40 do +80 st C). Montaż obu końcówek trwa 10 SEKUND!!! Nie wymaga żadnego wiercenia, przykręcania czy klejenia. Wystarczy Click i już :-)

DEFLEKTOR STRUMIENIA POWIETRZA

 

Zimą stopy marzną a kolano nagrzane na maksa?

Latem stopy spocone a kolano zamarza?

 

Problem wydaje się błahy ale wielogodzinne przegrzewanie lub wychładzanie kolan może prowadzić do kontuzji lub schorzeń. 

Deflektory strug powierza zostały specjalnie zaprojektowane do modelu PUMA Td4 i znacząco poprawiają dystrybucję powietrza i komfort podróżowania

Montaż trwa kilka minut. Filtr cząstek stałych ogranicza w minimalnym stopniu przepływ powietrza. Dla różnych ustawień siły nadmuchu wentylatora od 5% do 7%.

Specjalnie zaprojektowana owiewka zabezpiecza filtr przed strugami wody z błotnika i spod kół.

 

Zastosowanie filtra z aktywnym węglem pozwala na filtrowanie gazów, przykrych zapachów, zarodków pleśni, benzenów i lotnych związków organicznych. Jest to dodatkowy atut dla alergików.

 

Przy brodzeniu przez głęboką wodę, filtr uchroni układ wentylacji przed zalaniem (błoto i zanieczyszczenia pozostaną na filtrze a woda odpłynie dzięki działającemu, czystemu zaworowi).

Po zmoczeniu filtr należy wymienić. 

Oznaczenia typu pasujących filtrów wg producenta:

 

FILTRON K 1279-2x

CORTECO 21652990

KNECHT LA168/S

BLUE PRINT ADH22511

DENCKERMANN M110064

 

Zamienniki innych producentów mogą różnić się nieznacznie rozmiarami (np. MANN FILTER, BOSCH) i może zachodzić konieczność doklejenia do filtra paska z gąbki/uszczelki samoprzylepnej w celu lepszego dopasowania filtra do obudowy.

Rozwiązaniem wszystkich problemów opisanych powyżej, jest wyczyszczenie układu i montaż filtra kabinowego. Zestaw montażowy składa się z podstawy filtra, która jest wykonana w technologii druku 3D z odpornego na warunki atmosferyczne ABS, filtra cząstek stałych lub z aktywnym węglem (filtry wielu światowych producentów są ogólnodostępne na rynku) oraz osłony wlotu powietrza tzw. Snow Cowl (Britpart, Mud lub innej produkcji).

Całość wraz z uszczelką przykręcana jest do oryginalnej kratki wlotu powietrza śrubami ze stali nierdzewnej (uszczelka i śruby montażowe wchodzą w skład zestawu). 

W autach z klimatyzacją wygląda to podobnie z tą różnicą, że parownik umieszczony jest przed nagrzewnicą a jego lamelki są delikatniejsze i gęstsze.  Zabrudzenia zbierają się na lamelach parownika zatykając przepływ powietrza. 

Słabe ogrzewanie i klima... 

 

Ogrzewanie przestaje działać po stronie pasażera a Twoje kolano płonie żywym ogniem?

Brak fabrycznego filtra kabinowego powoduje, że wszystkie zanieczyszczenia zassane przez wlot powietrza przechodzą przez nagrzewnicę. Wlot powierza z wentylatora do nagrzewnicy jest od strony pasażera i właśnie tu zbiera się najwięcej zanieczyszcze
ń.

Za nagrzewnicą jest deflektor rozdzielający strugi powietrza na lewo i prawo. Ponieważ przepływ jest ograniczony, powietrze nie ogrzewa się i strona pasażera pozostaje zimna.

Wilgoć w aucie...

 

Zacznijmy od tego, jak to powinno działać. Powietrze wpada przez kratkę wlotu powietrza wraz z pyłem, nasionami, liśćmi i innymi zabrudzeniami.

Lokalizacja wlotu na błotniku powoduje, że podczas deszczu czy opadów śniegu woda dostaje się do przewodu, skąd powinna odpłynąć jednokierunkowym zaworem gumowym. Jednak rzadko kto serwisuje ten element i z reguły jest on zablokowany błotem (zdjęcie poniżej), które powstaje z pyłów i wody przedostającej się przez kratkę wlotu powietrza.

Jeśli zaworek gumowy jest zablokowany, woda dostaje się na wirnik wentylatora (który koroduje) i wraz z powietrzem wdmuchiwana jest poprzez parownik klimatyzacji i nagrzewnicę do kabiny. 

Jest to przyczyna zaparowanych szyb i nieprzyjemnego zapachu z układu wentylacji. Wilgoć i wysoka temperatura powoduje rozwój grzybów i pleśni, które potem wdychasz Ty i pasażerowie.

FILTR KABINOWY 

 

Pierwszy filtr kabinowy z prawdziwego zdarzenia  w historii Defendera.

Koniec problemów z:

  • zaparowanymi szybami,
  • nieprzyjemnym zapachem z klimatyzacji/ogrzewania
  • problemami z alergenami, grzybami i smogiem
  • słabą wydajnością ogrzewania i klimatyzacji,
  • kurzem i pyłem po włączeniu nawiewu.

PRODUKTY POPRAWIAJĄCE KOMFORT I BEZPIECZEŃSTWO JAZDY

GRUPA OTC 

 

86-005 Białe Błota, ul. Cynowa 29

Cezary Łukaszewicz

 

+ 48 691 014 220,  cl@grupaotc.pl

  1. pl
  1. en